ЗДО "Сонечко" с. Павлівка, Павлівка
Вінницька область, Хмільницький район

Як підтримати вашу дитину у разі бомбардування

Пам'ятка 
Як підтримати вашу дитину у разі бомбардування

Поради:
 Намагайтеся залишатися якомога позитивнішим. Діти сприймають те, що
відбувається, виходячи з вашої поведінки. Вам не потрібно завжди залишатися
"сильним"; ви й так робите все, що можете. Займайтеся самодопомогою,
самоспівчуттям та висловлюйте позитивні емоції.
 Обіймайте своїх дітей, якщо вони хочуть, і дозволяйте їм “притиснутися” до ваших
колін.
 Співайте разом дитячі пісні. Це створює відчуття безпеки.
 Уникайте відкритих конфліктів та конфронтації серед друзів та членів сім'ї.
 Приймайте те, що відчуває ваша дитина, які б емоції вона не виявляла.
 Чим більше ви отримаєте підтримки від інших, тим краще ви зможете допомогти
своїм дітям.
 Якщо ви вірите в Бога або якщо ви є духовною людиною, помоліться разом з вашою
дитиною.
 Не заохочуйте у своїх дітях почуття гніву або помсти. Це лише посилить тривожність
вашої дитини.
 Щодо підлітків, дотримуйтесь рівноваги між можливістю звернення до них як до
дорослих (говорити правду, ділитися з ними своїми думками, покладати
відповідальність), і можливістю звернутися до вас за підтримкою.
Способи зниження стресу:
 Дихальні вправи:
o Запах квітів: Скажіть дитині, щоб вона собі уявила, що вона нюхає квітку,
глибоко вдихаючи через ніс і видихаючи через рот. Також можна подумки
уявити собі квітку.
o Маленький зайчик: Як зайчик у саду, запропонуйте дитині зробити три швидкі
вдихи через ніс і один довгий видих через рот.
o М'яч для зниження стресу: Зробіть свій власний м'яч для зниження стресу,
наповнивши тканину, пластикові пакети або повітряні кулі сухим просом або
рисом). Стисніть м'яч, коли відчуєте стрес, щоб зняти м'язову напругу. 
 Вправи на позитивну уяву:
o Намагайтеся разом уявити безпечний простір, який би він не був. Нехай ваша
дитина скаже, що вона бачить і відчуває у цьому місці.
o Нагадайте дитині про позитивний минулий досвід, сім'ю та друзів.
За можливістю:
 Намагайтеся задовольнити основні потреби (їжа, воду, одяг, підгузки, туалет).
 Спробуйте встановити порядок дня. Щоденний розпорядок забезпечує стабільність та
впевненість у тому, що хоча б щось постійне і під контролем.
 Уникайте показувати дітям графічні або звукові подробиці: у реальному житті, по
телевізору, по радіо або по телефону.
 Намагайтеся не налаштовувати дитину на певні почуття. Деякі можуть бути дуже
стриманими і тихими під час нападів, інші можуть гніватися. Визнавайте та приймайте
їх почуття.
Рекомендації щодо тілесної безпеки:
• Покажіть дитині, як потрібно вкриватися, якщо поруч відбувається вибух: ляжте на
живіт, закрийте вуха і злегка відкрийте рот.
• Якщо бомбосховища немає, краще знаходитись біля сходів будівлі та триматися
подалі від вікон.
• Нагадайте дитині, щоб вона не чіпала незнайомі предмети або руїни після вибуху,
щоб уникнути контакту з вибухівкою.
• Потренуйтеся разом з дитиною: Що робити, коли відбувається активне
бомбардування? Що робити після? Якщо є бомбосховища, тренуйтеся як добігти до
бомбосховища. Створивши звичну реакцію у разі бомбардування, можна значно
зменшити стрес і дати вашій дитині деяке відчуття контролю.
• Заведіть сумку на випадок, якщо потрібно терміново бігти з основними речами, які ви
можете взяти з собою, коли будете рухатися в бомбосховище або підвал. Покладіть у
сумку кілька невеликих іграшок, а також їжу, воду, підгузки, запасний одяг, телефон,
документи, тощо. 

 

Логін: *

Пароль: *